VUOROVAIKUTUS PARISUHTEESSA

riitely parisuhteessa
"Ymmärsit ihan väärin! Mitä ihmettä sinä puhut? Et ikinä kuuntele!  Älä taas keskeytä. Mikä tässä nyt on niin vaikeata?! Älä jyrää! Siinä sitä vaan mökötetään!"

Onko teillä ongelmia vuorovaikutuksessa? Jos väärinkäsitykset, riidat, ajatustenluku, arvailu, toisen syyttäminen tai mykkäkoulu rehottavat parisuhteessasi, hyödyt todennäköisesti vuorovaikutustaitojen kehittämisestä.

Vuorovaikutustaitoja voi mainiosti kehittää myös yksin.
Sisältö

Parisuhteen vuorovaikutustaidot -valmennus keskittyy pariviestintään. Parin vuorovaikutuksessa tulee hyvin esiin mm. arvostus, kunnioitus, valtasuhteet, läheisyys, vastuunotto, paridynamiikka ja viestintä- ja tunnetaidot.

Pariviestintää voi harjoitella kuten työyhteisöviestinnän taitojakin. Tutustumme arjen viestintätyökaluihin, joita voit hyödyntää omassa suhteessasi.

Olen taustaltani paitsi parisuhdevalmentaja myös opettaja ja kieli- ja viestintätieteilijä. Keskusteluanalyysi ja vuorovaikutustapahtuman tarkkailu ovat erikoisosamistani. Työskentelin viestinnän kehittämis- ja kouluttamistehtävissä 15 vuotta.

Valmennuksen aiheet

• itsensä sanoittamisen taito (tunteet, ajatukset, tahtominen, tarpeet, odotukset jne.)

• aktiivinen kiinnostus kumppania kohtaan vuorovaikutustilanteessa

• kunnioitus ja arvostus

• kumppanin tuki

• positiivinen palaute, kehut ja kiitokset

• puhumisen ja kuuntelemisen taidot: vuoro-vaikutus ja dialogisuus

• tunneyhteys

• avoimuus: keskusteluyhteys ja elämän jakaminen

• ratkaisu- ja sopuisuustaidot

• vuorovaikutustilanteen korjaus ja suunnanmuutokset

Pariviestinnän kehittämisen hyödyt
  • opit tehokkaampia tapoja puhua ja kuunnella

• saat enemmän ymmärrystä itseä ja kumppania kohtaan

• kehität omanarvontuntoasi

• löydät paremmat ja nopeammat ratkaisut ristiriitatilanteissa

• nautitte enemmän toisistanne

• löydät uusia tapoja olla läheisessä ja intiimissä suhteessa

• viestintä vanhempien ja lasten välillä paranee

Asiakaspalaute

"Olemme saaneet paremman keskusteluyhteyden ja uusia työkaluja, joiden avulla jatkamme eteenpäin."

Valitse valmennuksen sopiva laajuus tavoitteittesi mukaan. Ota rohkeasti yhteyttä minuun, niin mietitään yhdessä, millainen valmennus sopisi Sinulle.

Sopiiko parisuhdevalmennus juuri minulle?

Parisuhdevalmennuksen hyödyt

Onnellisia parisuhteita ei synny - ne rakennetaan.